مصاحبه آرشیو خبر ها
شکارچی توپ ها هسـتم ; بازی برای یوونتوس افتـخار اسـت

شکارچی توپ ها هسـتم ; بازی برای یوونتوس افتـخار اسـت

آرتورو ویدال ستاره شیلیایی تیم یوونتوس ایتالیا در مصاحبه ای مفصل با روزنامه گاتـزا دلو اسپورت از شرایط خود در تیم تورینی و از آینده ورزشی می گوید .

" در کودکی سختی های زیادی کشیدم . خیلی ناراحت بودم ؛ زمانی که 5 سال داشتم پدرم ما را ترک کرد و کمبود او را احساس می کردم . چیزِ زیادی برای خوردن وجود نداشت و مشکلاتِ زیادی وجود داشتند و همیشه یک اخم روی صورت من دیده می شد "

" یک روز به خود آمدم و دیدم که نمی توان اینطور به زندگی ادامه داد و از آن موقع شروع کردم به خندیدن ؛ که این مسئله ی مهمی است . این سبک زندگی کردنِ من است و لبخند همیشه به تو کمک می کند "

" نمی دانم چرا پدرم ما را ترک کرد و هرگز این را از او نپرسیده ام. در شیلی زندگی کردن بدونِ پول خیلی سخت است . در کودکی نهایت تلاشم را برای کمک به خواهر و برادرانم انجام دادم و از انجام دادن آن خوشحال بودم "

" اکنون برای جبرانِ آن برای دیدنِ من به تورین می آیند و همیشه یکی از اعضای خانواده ام اینجا در خانه ی من است . مادرم نقش بسیار تعیین کننده ای برای ما داشت . همه چیز را به ما یاد داد و به ما توضیح می داد که چه چیزی درست است و چه چیزی اشتباه "

" مضحک است که لقب من "جنگجو" باشد ؛ برای من همیشه مادرم یک "جنگجو" بوده است . توپ و تیمِ اولم را به خوبی به یاد دارم ، نامِ تیم اول من "رودلیندو رومن" بود و اینجا جایی بود که رویاها شروع شدند "

" به محل تولدم خیلی تعلق خاطر دارم و زمانی که به شیلی می روم همیشه به سَن خواکین می روم ، حومه ی شهرِ سانتیاگو ، جایی که متولد شدم "

کریسمس در شیلی چطور بود ؟

" یک رسم اجباری برای بچه ها وجود داشت ؛ حوالیِ ساعتِ 23:30 در روز 24 سپتامبر در زمینی دورِ هم جمع می شدیم . بعد ، فوراً بعد از نیمه شب ، به خانه بازمی گشتیم برای هدایایی که کسی آنها را زیرِ درخت گذاشته بود . احساس ِ فوق العاده ای بود "

" امسال برای سرگرم کردنِ پسرم آلونسو ، درختِ کریسمس را در نوامبر گذاشتیم . امسال کریسمس را در تورین خواهیم بود . همسرم منتظرِ فرزندی است و سفرهای طولانی برای او خوب نیستند . دُخترمان در تورین متولد خواهد شد و نامِ او الیزابتا خواهد بود "

تیم ملی شیلی ؟

زمانی که لباس ِ تیم ملی کشورم را می پوشم احساس غرور می کنم . بازی کردن برای کشورم برای من مایه ی افتخار است . به کشورم تعلق خاطر بسیار زیادی دارم و به دلیل ِ زندگی کردن در خارج هر بار که برای شیلی بازی می کنم حس ِ بسیار خوبی را تجربه می کنم "

بزرگترین بازیکن تاریخِ شیلی تو هستی یا سامورانو ؟

" این را نمی دانم و بهتر است که شما آن را به من بگویید . بودنم در بین یکی از بهترین بازیکنان شیلی خوشحالی بزرگی است و امیدوارم که در پایان دورانِ بازیگری من شماره ی یک در تاریخ فوتبال کشورم باشم "

جام جهانی ؟

" این جام جهانی بسیار مهمی برای ما است . شیلی تیم بسیار خوب و قوی ای است و همه ی تیم ها باید مراقب ما باشند "

در پست ها مختلف بازی می کنی ...

" دوست دارم بازی کردن در پست های مختلف را بلد باشم . از کودکی اینطور بوده ام و این ویژگی ای است که مربیان آن را دوست دارند . و شاید باعث شود که زمانی که فوتبال را کنار گذاشتم یک تکنسین ِ (مربی با مهارت در امورِ فنی) خوب باشم "

آنتونیو کونته ؟

" از همان ابتدا اعتمادش را نسبت به من احساس کردم . همیشه به من کمک کرده است و چیزهای زیادی را به من درس داده است ، به من آرامش را داده است . برای من کونته مثل یک پدر است "

کونـته در بازی با فیورنتینا به دلیلِ تاخیر تو را جریمه کرد ؛ کار ِ او درست بود ؟

" بله ، من اشتباه کرده بودم. کونته تصمیم درستی گرفت "

انگیزه ی تو از تمدید قراردادت با یوونتوس ؟

" یوونتوس یکی از قوی ترین تیم های جهان است . بازی کردن برای آن یک افتخار است . هواداران یوونتوس همه جا هستند و با تشویق هایشان من را به وَجد می آورند . زمانی که لباس یوونتوس را می پوشم چیزهای خاص ِ زیادی را حس می کنم . قبل از آمدن به اینجا هم درباره ی یوونتوس چنین فکر می کردم "

حذف از لیگ قهرمانان بزرگترین اندوه تو در کارنامه ی ورزشی تو ؟

" بله ، ما تیمی برای بردنِ کاپ هستیم ، نه حذف شدن در مرحله ی گروهی . در بازی های اول در فرم مناسب نبودیم و بازی های خوبی را انجام ندادیم "

بعد از شکست از گالا با هم صحبت کردید ؟

" بله ، اما در نهایت هر کسی ارزیابی شخصی خود را دارد . بعد از آن بازی عصبانی و اندوهگین بودم . یک تیم ِ قوی باید تمرکز و آگاهی را هم داشته باشد و این درس در آینده به ما کمک خواهد کرد "

لیگِ اروپا ؛ رنج یا یک فرصت ؟

" فینال در تورین خواهد بود که این خود انگیزه ی بیستری برای تلاش کردن برای بردن این جام است . برای من اروپا لیگ یک فرصتِ جبران و تلافی است ؛ چون هنوز از حذف از لیگ قهرمانان ناراحت هستم "

یوونتوس - رم ؛ سه امتیازی برای اسکودتو ؟

" نه ، اما آخرین امتیاز ِ مرحله ی رفتِ مسابقات است و از این جهت مهم است . رُم عملکرد بسیار خوبی در لیگ امسال داشته است و 5 ژانویه بازی مهمی برای هر دو تیم خواهد بود "

بهتر نبود که این بازی زودتر انجام می شد ؟

" نه ، زمان بازی مناسب است . ما آماده هستیم و می دانیم چه کاری باید انجام دهیم ، با چنین شرایطی آشنا هستیم "

اما معمولا در شروع ژانویه در فرم مناسب نیستید ...

" سالِ قبل سیلی ِ محکمی از سمپدوریا خوردیم و به همین دلیل باید با تمام توان عمل کنیم "

تو ؛ شکارچی ِ توپ ها ...

" به نظرم تعریفِ مناسبی است ، زیرا از بچگی پشتِ توپ می دویدم . این سبکِ بازیِ من است "

از دویدن خسته نمیشی؟

" نه ، من همیشه خیلی دویده ام . حتی اتفاق می افتد که کونته در تمرینات سوت را بدهد به من و من تیم را هدایت بکنم ، و من این مسئولیت را خیلی دوست دارم "

تقریباً مثل یک مهاجم گل می زنی ...

" بله ، و اگر موفق نشوم در دو بازیِ پشتِ سر ِ هم گل بزنم عصبانی می شوم ... جدا از شوخی ، گل زدن زیبا است ، حتی از طریق ِ پنالتی "

ضربه ی آزاد ..

" باید در زدنِ آنها بهتر شوم ، اما پیرلو است و او ضربه های آزاد را می زند "

چیزی است که بتواند تو را از تورین دور کند ؟

" اکنون می گویـم که سخت است . من میخواهم که جام ِ مهمی را در اروپا با این لباس برنده شوم "

-اگر می تونستی انتخاب کنی ، امسال خودت را در فهرست 23 نفره ی توپ طلا قرار داده می دادی ؟

" بله و در سالِ 2014 میروم برای بردنِ آن ! "
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: